Pojazdu spalinowe i ich serwis

pierwotnych, których nie można ładować). Wszystkie rodzaje akumulatorów elektrycznych gromadzą i później uwalniają energię elektryczną dzięki odwracalnym reakcjom chemicznym zachodzącym w elektrolicie oraz na styku elektrolitu i e

Dodane: 22-07-2016 10:18
Pojazdu spalinowe i ich serwis

Bateria w samochodzie

Akumulator elektryczny (ogniwo wtórne) ? rodzaj ogniwa galwanicznego, które może być wielokrotnie użytkowane i ładowane prądem elektrycznym (w przeciwieństwie do ogniw pierwotnych, których nie można ładować). Wszystkie rodzaje akumulatorów elektrycznych gromadzą i później uwalniają energię elektryczną dzięki odwracalnym reakcjom chemicznym zachodzącym w elektrolicie oraz na styku elektrolitu i elektrod.

W akumulatorach występują dwa cykle pracy

ładowanie, w czasie którego akumulator jest odbiornikiem energii elektrycznej, wewnątrz akumulatora energia elektryczna jest przetwarzana na energię chemiczną
pobór energii z akumulatora (praca) ? urządzenie staje się źródłem prądu elektrycznego na skutek przemiany energii chemicznej na energię elektryczną; rezultatem poboru energii jest stopniowe rozładowywanie akumulatora

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_elektryczny


Naprawy pojazdów

Samochód daje nam wygodę i komfort, dlatego ważne jest, by był sprawny zawsze, gdy tego potrzebujemy. Każdy wie doskonale, że awaria samochodu często pojawia się w momencie, gdy akurat musimy pilnie z niego skorzystać, co sprawia nam sporo problemów. Najlepiej jest oczywiście zapobiegać takim sytuacjom, w czym pomagają nam regularne przeglądy techniczne, ale jeśli mimo tego pojawi się jakaś usterka, warto jak najszybciej zareagować. Co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji? Zazwyczaj najszybszą i najskuteczniejsza metodą jest oddanie pojazdu do naprawy. Musimy więc wtedy znaleźć dobry warsztat, który zapewni nam wysoką jakość usług i gwarancję, że nasz samochód szybko powróci na drogę w dobrym stanie technicznym.


Jak kształtowały się losy potencjometru?

W roku 1986 w USA firma Milpitas zapoczątkowała produkcję potencjometrów sterowanych cyfrowo. Na monolitycznej płytce układu oznaczonego E2POT znajdowała się sieć rezystorów i pamięć EPROM. Rezystancja potencjometru była sterowana sygnałem z mikroprocesora i mogła zmieniać się od 10 k? do 1 M?. Potencjometr kosztował 10 dolarów.

Amerykańska firma Xicor wyprodukowała pierwsze potencjometry EEPOT w roku 1987 wykorzystując technologię NMOS. Pomimo dużego poboru energii, znalazły szereg zastosowań i przyjęły się na rynku. W roku 1992 wprowadzono drugą generację potencjometrów elektronicznych, wykonanych w technologii CMOS, co pozwoliło na znaczne zmniejszenie poboru prądu. W roku 1995 pojawiły się układy o niskim napięciu zasilania (3V). Dalszym krokiem było pojawienie się układów trzeciej generacji, charakteryzujących się mniejszymi szumami i jeszcze mniejszym poborem mocy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Potencjometr