Naprawa auta - nic prostszego!

warsztacie, nasz samochód nie powróci do normalnej sprawności i nie będziemy mogli z niego komfortowo korzystać, co często może być dla nas całkiem sporym problemem. Zamiast więc zastanawiać się nad naprawą auta, trzeba od razu za

Dodane: 16-07-2016 05:13
Naprawa auta - nic prostszego!

Czy można oszczędzać na naprawach samochodów?

Naprawy samochodów bywają czasem dość kosztowne, jednak są to usługi, z których nie sposób zrezygnować. Jeśli odmówimy sobie wizyty w warsztacie, nasz samochód nie powróci do normalnej sprawności i nie będziemy mogli z niego komfortowo korzystać, co często może być dla nas całkiem sporym problemem. Zamiast więc zastanawiać się nad naprawą auta, trzeba od razu zacząć działać i oddać nasze auto do mechanika, a jeśli okaże się, że naprawa będzie droga, nie powinniśmy oszczędzać. Zawsze części lepszej jakości oraz fachowa praca będą kosztować więcej, więc powinniśmy być na to przygotowani. Lepiej nie starać się znaleźć taniego warsztatu, ponieważ w takich miejscach często nasz samochód będzie skazany na jeszcze większe usterki.


Silnik - czym jest z założenia?

Silnik ? typ maszyny zamieniającej energię na pracę mechaniczną.

Energia zasilająca silnik może mieć formę:

energii chemicznej (np. silnik dla nanorurki)
energii cieplnej (np. silnik parowy, silnik Diesla, turbina parowa, gazowa i silnik Stirlinga)
energii elektrycznej (np. silnik elektryczny)
energii kinetycznej (np. turbina wiatrowa, turbina wodna)
energii potencjalnej (np. turbina wodna).

W zdecydowanej większości urządzeń energia mechaniczna wytwarzana przez silnik odbierana jest od obracającego się wału silnika i jest wykorzystywana w postaci pracy mechanicznej lub zamieniana na energię elektryczną. W silnikach takich jak np. silnik rakietowy lub silnik liniowy efektem działania silnika jest energia ruchu postępowego.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik


Czym jest silnik krokowy?

Silnik krokowy, silnik skokowy ? silnik elektryczny, w którym impulsowe zasilanie prądem elektrycznym powoduje, że jego wirnik nie obraca się ruchem ciągłym, lecz wykonuje za każdym razem ruch obrotowy o ściśle ustalonym kącie.

Dzięki temu kąt obrotu wirnika jest ściśle zależny od liczby dostarczonych impulsów prądowych, a prędkość kątowa wirnika jest dokładnie równa częstotliwości impulsów pomnożonej przez wartość kąta obrotu wirnika w jednym cyklu pracy silnika.

Kąt obrotu wirnika pod wpływem działania jednego impulsu może mieć różną wartość, zależnie od budowy silnika ? jest to zwykle wartość od kilku do kilkudziesięciu stopni. Silniki krokowe, zależnie od przeznaczenia są przystosowane do wykonywania od ułamków obrotu na minutę do kilkuset obrotów na minutę.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_krokowy