Ważna gałąź druku
Druk reklamowy to jedna z ważniejszych gałęzi druku. Ogólnie produkty reklamowe, które wychodzą z drukarni są jednymi z najczęściej zamawianych w dużych i małych drukarniach.
Firmy próbują reklamować się na różne sposoby za pomocą różnych materiałów drukowanych; na przykład banery i ulotki wizytówki. Lub też aklejki reklamowe, które służą do: oznaczania produktów, do etykietowania produktów, do naklejania na samochody oraz na szyby w siedzibach firmowych.
O druku cyfrowym
Jedną z popularniejszych obecnie metod drukowania jest tzw. druk cyfrowy, który pozwala na drukowanie na przykład na nadawanie numerów seryjnych, które są niemożliwe do nadrukowania w druku offsetowym czy rolowym.
Druk cyfrowy to obecnie najczęściej wykorzystywana metoda również ze względu na wysoką jakość oraz stosunkowo niską cenę i możliwość drukowania niskich nakładów. Pozwala też na szybką zmianę parametrów drukowania lub obrazu źródłowego, co w przypadku innych metod jest niemożliwe do wykonania.
kolorach nie są określone jednoznacznie toteż
Farby w ww. kolorach nie są określone jednoznacznie, toteż odcienie ich kolorów różnią się u różnych producentów, szczególnie w różnych regionach świata.
Barwy wynikowe w metodzie CMYK otrzymuje się poprzez łączenie barw podstawowych w proporcjach (dla każdej z nich) od 0% do 100%. Farby CMYK to substancje barwiące przepuszczające (lub rozpraszające) światło, czyli barwniki, tak więc łączy się je nie metodą mieszania tylko nakładania warstwami i dlatego barwa wynikowa może mieć od 0% do 400% koloru (czyli kolorów składowych). Na kolory budowane według CMYK należy patrzeć jak na warstwy kolorowej, przepuszczającej światło folii.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK