Marketing taksówek
Firmy taksówkarskie prześcigają się, aby zdobyć jak najwięcej klientów w danym regionie. Obniżają ceny, gwarantując najtańszy przejazd na danej trasie. Podają dokładne lub przybliżone cenniki na swoich stronach, niektórzy nawet posiadają przeliczniki online. Rozdają ulotki, wizytówki i stosują inne reklamy zewnętrzne, a wszystko po to aby zatrzymać przy sobie klienta oraz zdobywać nowych.
Pojawiła się również konkurencyjna usługa tzw. Uber, gdzie można zamówić taksówkę ze swojego smartphone'a. Na odzew firm taksówkarskich nie trzeba było długo czekać i już teraz dostępnych jest kilka firm, które oferują to samo.
Taksówki nadganiają
Taksówki muszą podążać z duchem czasu, już teraz wiele z nich oferuje płatność kartą. Klimatyzacja to już wymóg, a nie dodatkowa wygoda, a darmowe Wi-Fi powoli staje się standardem.
Dodatkowo kierowcy powinni posługiwać się jeżykiem angielskim lub niemieckim, aby nie mieć problemów z obsłużeniem zagranicznych klientów, którzy ostatnio coraz częściej zaglądają do naszego kraju. Takie niuanse potrafią zdeterminować rynkową pozycję firmy taksówkarskiej i od nich zależeć mogą jej dochody i ilość klientów.
Wygodne taksówki
Taksówki jeżdżące po naszych drogach są coraz nowsze i wygodniejsze. Przewoźnicy starają się nadgonić obowiązujący już standard w samochodach osobowych i dlatego też teraz coraz więcej taksówek to bardzo luksusowe i wysokiej klasy auta. Klimatyzacja to już absolutny wymóg, oprócz tego niektóre taksówki posiadają nawet dostęp do wi-fi. Taksówki przeznaczone na dalekie wyjazdy są jeszcze bardziej luksusowe i wygodne. Skórzane fotele z masażem, dobry system audio, przyciemniane szyby.
Obecnie prawie każdy przewoźnik oferuje możliwość płatności bezgotówkowych oraz w innych walutach, co jest bardzo wygodne, zwłaszcza dla przyjezdnych.